Oppiva ohjaaja

Oppiva ohjaaja -blogi käsittelee ohjaukseen, opettamiseen ja oppimiseen liittyviä asioita artikkeleissaan. Tavoitteena on käytännönläheistä tietoa jakava tietopankki, joka toimisi myös aktiivisena keskustelu- ja kokemustenjakamisfoorumina.

Sivut

  • Etusivu
  • Sisällysluettelo
  • Blogista

Sisällysluettelo

Blogin sisällysluettelo teema-alueittain:

Ohjauksen eri osa-aluieden tuntemuksella toimivaan ja antoisaan ohjaukseen
Voiko ohjausta suunnitella?
Lähi-, etä- vai verkko-ohjausta?
Ohjauksen kohteena yksilö-, pari-, ryhmä- ja yhteisö
Ohjauksen ajan ja paikan valinta
Miten ohjauksen tulisi edetä?
Ohjaaja: Valitse ohjauskysymyksesi ja -roolisi tilanteen mukaan!

 

Opetusmenetelmät, oppimisprosessi ja opetuksen kehittäminen

Opetuksen tehtävät ja tavoitteet oppimisprosessin eri vaiheissa

Orientoitumisvaihe ja sitä tukevia opetusmenetelmiä

Uuden aineksen prosessointivaihe ja sitä tukevia opetusmenetelmiä

Opitun aineksen koostamis- ja soveltamisvaihe ja sitä tukevia opetusmenetelmiä
Opitun reflektointivaihe ja sitä tukevia opetusmenetelmiä

Motivoinnilla ja aktivoinnilla kohti parempia oppimistuloksia

Opetusmenetelmät: ongelmalähtöinen oppiminen eli PBL
Ongelmalähtöinen oppiminen eli PBL: tutoriaalin kulku

Oppiminen, oppimistyylit ja oppimistyylitestit

Miksi oppimistyylejä kartoitetaan?
Oppiminen ja oppimiskartoitukset
Käytännön välineitä opettajalle: kuinka vahvistaa oppimista
Hollandin kiinnostuskartoitus
Aivopuoliskotesti
Aistihavaintokanavakartoitus

Aistihavaintokanavatesti käytännössä

Kohteen lähettäminen sähköpostitseBloggaa tästä!Jaa X:ssäJaa FacebookiinJaa Pinterestiin
Etusivu
Tilaa: Blogitekstit (Atom)

Hae tästä blogista

Kerro meille kokemuksistasi!

Oppiva ohjaaja -blogin kirjoittajat toivovat, että lukijat jakaisivat kokemuksiaan ja vinkkejään eri aiheista artikkelien kommenttikentissä.

Tunnisteet

aika (1) aistihavaintokanavat (2) aivopuoliskotestit (1) aktivointi (1) etäohjaus (1) havaintokanavat (1) johdanto (1) lähiohjaus (1) metakognitiiviset taidot (1) motivointi (1) ohjauksen kohde (1) ohjaus (4) ohjauskysymykset (1) ohjausroolit (1) ohjaustyypit (1) ongelmalähtöinen oppiminen (2) opetuksen kehittäminen (1) opetuksen tehtävät (2) opetusmenetelmät (6) opiskelija (1) oppiminen (1) oppimiskäsitykset (1) Oppimisprosessi (7) oppimistyylit (5) orientoitumisvaihe (1) paikka (1) pariohjaus (1) PBL (2) reflektointi (1) ryhmäohjaus (1) suunnittelu (1) työssäoppiminen (1) yksilöohjaus (1) älykkyyden lajit (2)

Blogiarkisto

  • ▼  2011 (19)
    • ▼  elokuuta (1)
      • Kiinostuskartoitus Hollandin mukaan
    • ►  helmikuuta (3)
    • ►  tammikuuta (15)
  • ►  2010 (4)
    • ►  joulukuuta (4)

Osallistujat

  • Ohjaaja
  • Ylläpito
  • agw in bangkok
Teema: Vesileima. Sisällön tarjoaa Blogger.